måndag 25 februari 2013

En lek med havet

 

 
13-02-24
När vi denna kväll kom ner till havet så var det folktomt. Inte så konstigt egentligen då det blåste rejält och även om det bara var ett par minusgrader i luften så tog det inte mer än 10 minuter innan fingrarna var stelfrusna, trots tjocka fingervantar. Avkylingseffekten kallas det visst.....
När vi gav oss av hemifrån såg det ut att bli fint kvällsljus men i stort sett i samma stund som vi anländer till stranden så går solen i moln och det tornar upp sig till ett kraftigt snöfall istället.
Men jag hann i alla fall ta några bilder innan jag fick ge upp för denna gången.
 
 

 
Här försvinner det sista ljuset in i molnbank. Det återkom inte mer denna kväll.

















 
Man kan inte tro att det är 10 minuter mellan bilderna och samma strand.














 


Här kan man se att vinden piskar upp rejäla vågor. Det som ser ut att vara is är någon konstig blandning av iskristaller och skum som inte har någon bärighet alls. När jag närmade mig kanten så sjönk jag ner runt 30cm i denna konstiga blandning. Längre in mot land var det däremot fast "mark" under fötterna..















 
 
När förhållandena inte tillåter någon bra ljus så får man leka lite med slutartider istället. Här blir både jag och kameran duschade av en inslående våg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så om havet inte vill leka med mig så får väl jag leka med havet...
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar