lördag 2 februari 2013

Hatkärlek till Halasjön

Jag har ett förhållande till Halasjön som skulle kunna beskrivas som hatkärlek. Här fiskade jag för första gången i mitt liv. Jag var nog bara en liten krabat på 4-5 år och fick följa med Farfar och far med ut i båten. Vi metade abborrar och hade säkert en halv hink med medelstora borrar på ett till fyra hekto. Jag har fiskat här många hundratals timmar genom åren men aldrig har Halasjön gett mig en Gädda över fem kilo. Numera fiskar jag sällan här. Jag försöker fånga Halasjöns vackra natur på bild istället.



Foto taget 13-02-02 från fastlandet över mot Björkön.



 










 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Räven raskar över isen bort mot Snokön






 
 
 
 
 
 
 
 
 

Isen är förrädisk i sunden, här ser man öppet vatten.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Solen försvinner bakom horisonten och dimmorna dansar över sjön...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar