måndag 1 juli 2013

E du go eller?

Att visa vinterbilder mitt i sommaren är en aning avigt. Eller som Göteborgaren skulle sagt: - E du go eller?
Anledningen är enkel. Jag fick i januari en förfrågan från Karlshamns fotoklubb om jag ville bidra med 5st bilder till en utställning i Stade (Tyskland) Bilderna skulle spegla vår Blekingska natur. Jag tog en del landskapsbilder i vintras och tänkte att dessa skulle funka. Problemet var väl bara att utställningen gick mitt i sommaren så mina bilder kändes lite "off season" så att säga.
Vissa av bilderna finns redan i bloggen men inte samlade så här visar jag alla utställningsbilderna på samma sida pluss några som sållades bort från de ursprungliga 9. Hela serien döptes till NORDIC LIGHT.


Nordic Light 1
Vy ut mot Hanö

Nordic Light 2
En kväll vid en insjön Filkesjön.









Nordic Light 3
Solnedgång i Valjeviken.









Nordic Light 4
Kväll i Karlshamns skärgård.









Nordic Light 5
Vinterkväll på Koffsa.










Nordic Light 6
Solnedgång i Pukavik.









Nordic Light 7
Oväder på väg, Sölvesborg.









Nordic Light 8
Solnedgång på Sillnäs udde.











Nordic Light 9
Rävspår i snön och en flock med kanadagäss som passerar i skymningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar