söndag 27 januari 2013

Världens vackraste Blekinge!

Efter att ha varit utan mitt favoritobjektiv i 2 1/2 månad så hade jag, det måste erkännas, en viss abstinens. Jag klantade till det och ramlade eller snarare slog en halv volt ner för en klippa och drog både kamera och objektiv rätt i berghällen. Kameran kunde de fixa på en vecka men värre var det med objektivet. Det visade sig att inte ens centrallagret i europa hade delarna och man fick beställa dessa från Japan. Men nu har jag i alla fall fått tillbaka min lilla guldklimp....

Återigen lite bilder från Blekinges vackra vinterkust. Nu har även vi haft riktigt kalla nätter
här nere i södra delarna av Sverige och isen lägger sig på vikarna i havet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När ljuset är det rätta.....























 
Stående som bilden ovan eller liggande som denna? Alltid ett svårt val vid landskapsfoto. Men här speglade sig ljuset så fin i isen så då var inte valet så svårt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Klippor och bergshällar täcks av ett islager så det gäller att vara extra försiktig!
Den som har skarpa ögon kan se en Ejderflock till vänster ute i vattnet.














































Blå timmen börjar...
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar